Dažniausiai apgadinami automobiliai Lietuvoje
Vos akimirkai prarastas dėmesingumas vairuojant gali tapti eismo įvykio priežastimi.
Jo metu apgadintas automobilis ne tik praranda dalį savo vertės, bet ir vėliau gali kelti pavojų eismo dalyvių saugumui.
Tiesa, kai kurios transporto priemonės į eismo nelaimes patenka dažniau nei kitos.
Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas parodė, kokių gamintojų modeliai Lietuvoje į avarijas patenka dažniausiai.
Dažniausiai apgadinami – galingi ir prabangūs modeliai
„carVertical“ platformoje lietuviai kasmet patikrina tūkstančių automobilių istoriją.
Šie duomenys padeda sudaryti išsamų šalies naudotų transporto priemonių rinkos paveikslą.
Iš visų 2024-aisiais tikrintų automobilių, daugiausia apgadinimų buvo patyrę „Porsche“ modeliai – net 77,9 proc. visų šios markės automobilių turėjo žalų įrašų.
Toliau sąraše rikiuojasi BMW (65,3 proc.), „Subaru“ (64,5 proc.), „Hyundai“ (59,5 proc.) ir „Land Rover“ (55,4 proc.). Vairuotojai besidomintys šių gamintojų automobiliais turėtų būti itin atsargūs ir išsiaiškinti su pardavėju, kokius apgadinimus automobilis patyrė bei kaip buvo vykdomi remonto darbai. Priešingu atveju, tokie modeliai gali tapti tikru galvos skausmu naujiesiems savininkams ir reikalauti didelių investicijų.
„Dažnai automobilis apgadinamas vienoje šalyje, o tada importuojamas į kitą, pigiai sutvarkomas ir parduodamas. Nemažai automobilių po smarkių eismo įvykių į Europą atkeliauja iš JAV. Statistiškai net ir šalies viduje eksploatuojami automobiliai kas 5 ar 10 metų patenka į eismo įvykius. Kadangi lietuviai vidutiniškai tikrina 12,1 metų senumo modelius, galima teigti, kad toks automobilis jau bus patekęs į eismo įvykį bent vieną kartą“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Rečiausiai į eismo įvykius pakliūva nedideli miesto automobiliai: „Fiat“ (32,6 proc), „Peugeot“ (35,6 proc.) ir „Renault“ (36,5 proc.).
Prabangių automobilių apgadinimų vertė gali siekti ir 12 tūkst. eurų
Į eismo įvykį patekusio automobilio patirtos žalos dydis labai priklauso nuo jo markės. Ekonominės klasės automobilius suremontuoti pigiau, todėl natūralu, kad jų apgadinimų remonto sąmata bus mažesnė. O štai prabangaus visureigio remontas, net ir po smulkaus techninio eismo įvykio, gali atsieiti tūkstančius eurų.
„Porsche“ automobilių Lietuvoje patirtą žalą draudimo bendrovės vidutiniškai įvertino 12 532 eurais – tai didžiausia apgadinimų vertė. Kitų prekių ženklų automobilių vidutinė žalos suma gerokai mažesnė: „Mercedes-Benz“ – 4 874 eurai, o „Land Rover“ – 4 598 eurai.
„Porsche“ vidutiniškai turėjo 1,9 žalų įrašų, „Mercedes-Benz“ – 1,7, o „Land Rover“ – 1,8.
Mažiausia vidutine apgadinimų verte tyrime pasižymėjo „Honda“ (2 104 eurai), „Seat“ (2 197 eurai) ir „Opel“ (2 373 eurai).
Apgadinimų tendencijos panašios ir kitose šalyse
Įvertinus duomenis iš visų tyrime dalyvavusių šalių, daugiausiai apgadinimų turėjo BMW automobiliai (66,7 proc). Toliau rikiuojasi „Hyundai“ (62,1 proc.) ir „Subaru“ (59,5 proc.).
BMW pirmoje labiausiai apgadinamų automobilių sąrašo vietoje buvo ir praėjusiais metais (67,4 proc.). Į trejetuką taip pat pateko „Dodge“ (67,2 proc.) ir „Tesla“ (65,2 proc.).
Tiek Lietuvoje, tiek ir kitose tyrimo šalyse galima įžvelgti tendenciją, kad dažniau apgadinami galingi automobiliai.
Tai rodo, jog ne visi vairuotojai sugeba įvertinti savo vairavimo įgūdžius ir kartais linkę pernelyg stipriai spustelėti akceleratoriaus pedalą.
„Automobilių pirkėjai dažnai svajoja apie kokį nors konkretų automobilį ir neretai norėdami sutaupyti renkasi praeityje apgadintą modelį. Ne kiekvienas apgadinimas būtinai reiškia, kad automobilio reikia vengti, tačiau istorijos ataskaitoje aptikus žalos įrašų visuomet reikėtų dėl to pasikonsultuoti autoservise“, – sako M. Buzelis.