Siūlo palengvinti senjorų aptarnavimą parduotuvėse
Vyresnio amžiaus žmonėms vis dažniau susiduriant su sunkumais apsiperkant parduotuvėse, socialinės apsaugos ir darbo ministrė Inga Ruginienė sako, kad senjorus apsipirkimo vietose turėtų aptarnauti darbuotojai.
Jos manymu, verslas turi rodyti didesnę pagarbą pagyvenusiems asmenims ir elgtis socialiai atsakingai.
Ministrės I. Ruginienės teigimu, sunkumų šios grupės asmenims kyla negalint pasinaudoti skaitmeninių procesų privalumais dėl reikalingų įgūdžių trūkumo.
„Atsižvelgiant į tai, ką kalba ir patiria vyresnio amžiaus žmonės, siūlau prekybos tinkluose numatyti galimybę, kad senjorus galėtų aptarnauti vienas iš parduotuvės darbuotojų“, – pranešime cituojama ministrė.
„Man atrodo, kad mūsų senjorai nusipelnė didesnės pagarbos ir dėmesio, suteikiant jiems priemones mažinti savo atskirtį nuo visuomenės“, – vėliau penktadienį viešai kalbėjo I. Ruginienė.
Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM), pernai Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos atliktas tyrimas atskleidė, kad parduotuvėse senjorams kyla iššūkių naudojantis savitarnos kasomis ar mobiliosiomis programėlėmis, taip pat apsiperkant internetu. Dėl to vyresniųjų apsipirkinėjimai užtrunka ilgiau, nepavyksta pasinaudoti nuolaidomis ir pan.
„Paslaugos turi būti orientuotos ne tik į jaunimą, bet ir į visus visuomenės sluoksnius, į visus amžius ir nediskriminuojant pagyvenusių žmonių, pritaikytos ir jiems“, – teigė I. Ruginienė.
SADM vadovė pakvietė prekybos centrus „rodyti deramą pagarbą“ pagyvenusiems ir visada siūlyti galiymbę atsiskaityti fizinėje kasoje – t.y. visada turi būti atidaryta bent viena tradicinė kasa, prie kurios dirba pardavėjas arba gali prie jos ateiti vos iškviestas.
„Kviečiu prekybos centrus sugrįžti prie gyvenimiškų vertybių. Mes visi kažkada tapsime senjorais ir, matyt, technologijoms toliau besivystant, taip pat nespėsime su jomis žengti koja į koją“, s – savo nuomone dalinosi ministrė.
„Raginu pirkėjus, kurie mato eilėje stovintį senjorą – užleisti jį į priekį, kad jie galėtų atsiskaityti greičiau, paslaugą gauti kokybiškiau ir patraukliau. Visi suprantame, kad pagyvenęs žmogus gali turėti ir sveikatos problemų, o stovėjimas eilėje gali būti rimtas iššūkis dėl to“, – į visuomenę kreipėsi I. Ruginienė.
Kol kas šios kalbos paremtos tik pasiūlymais ir rekomendacijomis. Ministrė nori duoti prekybos centrams laiko apsvarstyti variantus, kaip šią problemą spręsti. Tiesa, jei veiksmų imtasi nebus – SADM planuoja verslą įpareigoti tai daryti.
„Antras žingsnis būtų įpareigojimas, tačiau mes esame išsivysčiusi visuomenė, kuri turi nulinę toleranciją diskriminacijai, kuri savyje turi išugdytą pagarbos jausmą. Dėl tam tikrų dalykų, turime sėsti ne prie teisės aktų, bet jungtinai susitarti, kad taip turi įvykti“, – teigia ministrė.
Pasak I. Ruginienės, verslas privalo šioje vietoje prisiimti papildomus kaštus ir dirbti visuomenei, demonstruoti atsakomybę.
Europos Sąjungos (ES) pagrindinių teisių agentūros duomenimis Lietuvoje bazinius skaitmeninius įgūdžius turinčių vyresnio amžiaus žmonių dalis nesiekia Europos vidurkio.
55–64 metų amžiaus grupėje pagrindinius skaitmeninius įgūdžius turi tik 31 proc. žmonių (ES – 42 proc.), o 65–74 m. amžiaus grupėje – tik 13 proc. žmonių (ES – 25 proc.).
Platinti, skelbti, kopijuoti Eltos informacijas ir fotoinformacijas be raštiško Eltos sutikimo draudžiama.